Wednesday, July 28, 2010

2 .Catatan 2: Penduduk Bersatu Bukit Jalor Maju.

Setelah sekian lama aku duduk di kg Bukit Jalor ada sesuatu yang aku rasa perlu diberi perhatian supaya perkara ini tidak menjadi barah yang boleh merosakkan Kg Bukit Jalor ini.Terus terang aku dapati dikalangan penduduk kg kita terutama yang ada pangkat dan kedudukan mempunyai team masing2.Jikalau team A tak suka team B mereka dan kuncu2 mereka akan bersatu utk menjatuhkan team A.Bagi aku ini satu tabiat yang tidak elok.Tabiat jatuh menjatuh akan menyebabkan jalor terus hancur.Tak boleh kah mereka ini bersatu dan bersama2 memajukan Bukit Jalor.Tidak terpikirkah mereka jikalau jalor maju anak2 mereka juga akan senang.

Bagi aku perkara ini memang susah utk diperbetulkan lebih2 lagi jikalau setiap apa yang dilakukan bukan dgn niat yang iklas.Semuanya ada kepentingan peribadi.Wahai warga Bukit Jalor..Marilah kita bersatu.Kita majukan jalor dengan iklas dan kita fikirkan bersama2 keuntungan yang bakal dikecapi oleh anak2 kita jika kita bersatu.